Wednesday, March 25, 2015

Globalizarea şi etica în afaceri. Impactul globalizării asupra afacerilor

Globalizarea este un proces obiectiv şi un fenomen de dezvoltare a lumii contemporane, generat de cauze impersonale şi cu un mare potenţial de transformare în bine a vieţii oamenilor din întreaga lume.

Globalizarea are propriile ei tehnologii definitorii: computerizarea, miniaturizarea, digitalizarea, comunicarea prin satelit, fibrele optice şi Internetul.

Globalizarea şi etica. Una dintre cele mai evidente forme ale globalizării o reprezintă existenţa corporaţiilor internaţionale. Acestea au un rol dublu din perspectivă etică. Extinzându-se în state în care guvernele şi clienţii sunt mai puţin pregătiţi în protecţia drepturilor consumatorilor, a celor salariale şi în probleme de mediu, sunt facilitate pe termen scurt, strategii de creştere a profitului, fără prea multă grijă faţă de angajaţi, consumatori, cetăţeni şi mediu. În acelaşi timp, corporaţiile aduc în noile lor medii, mai ales în ţările sărace şi cu instituţii democratice mai fragile, noi deprinderi de comportament şi noi reguli care pot facilita dezvoltarea economico-socială şi normele etice.

Globalizare poate avea şi efecte negative. Stephen Young consideră că odată cu globalizarea, „cultura americană „adolescentistă” a indiferenţei, a consumului nestăvilit şi a lipsei de responsabilităţi molipseşte întreaga lume”.

„Odată cu globalizarea economiei, un nou proces a devenit din ce în ce mai vizibil: concentrarea tot mai accentuată a companiilor multinaţionale şi trendul firesc, eliminarea treptată de pe piaţă a competitorilor locali. În plus, aderarea ţărilor est europene a adus de-localizarea unor întreprinderi (textile, produse industriale, automobile, etc.) din Vest estul Europei, în China şi India, unde forţa de muncă este mult mai ieftină, cu consecinţe negative pentru toată Europa de Vest.”

„În dificultăţile economice înregistrate în ţările din fosta Uniune Sovietică şi din Europa de Est, absenţa structurilor instituţionale şi a codurilor de comportament atât de necesare pentru succesul capitalismului a fost deosebit de importantă. Este nevoie de dezvoltarea unui sistem alternativ de instituţii şi coduri cu propria sa logică şi credinţe care pot deveni standard în economiile capitaliste evoluate, dar care sunt relativ greu de implementat brusc ca parte a „capitalismului planificat”. Astfel de schimbări pot necesita destul de mult timp pentru a funcţiona – o lecţie destul de dureroasă care se învaţă în prezent în fosta Uniune Sovietică şi în alte părţi ale Europei de Est.”

Corporaţiile multinaţionale joacă în procesul globalizării un rol important. Ele sunt acuzate că exploatează forţa de muncă ieftină din ţările în curs de dezvoltare, că distrug mediul înconjurător şi că îşi folosesc influenţa formidabilă de care dispun pentru a antrena ţările sărace ale lumii în aşa-numita „cursă către abis”.

Această expresie se referă la procesul prin care corporaţiile multinaţionale forţează ţările din Lumea a Treia să se concureze între ele, alocând fondurile lor de investiţii acelor ţări care le oferă cele mai favorabile condiţii, prin taxe şi impozite scăzute, reglementări slabe de protecţie a mediului şi drepturi restrânse ale salariaţilor. Corporaţiile multinaţionale se apără la rândul lor invocând o serie de beneficii pe care ţările în curs de dezvoltare le au de pe urma penetrării capitalului străin în economiile lor.

Globalizarea solicită marilor corporaţii să îşi definească şi să îşi legitimeze criteriile şi principiile etice ale activităţii lor.

Relevanţa globalizării pentru etica în afaceri. Definită în primul rând ca deteritorializare a activităţilor economice, globalizarea este deosebit de relevantă în etica afacerilor, cel puţin sub trei aspecte – cele de ordin cultural, legal şi cele legate de răspunderea corporaţiilor care operează pe pieţele internaţionale.

Aspecte culturale. Pe măsură ce afacerile sunt tot mai puţin fixate într-un anumit perimetru, corporaţiile se implică din ce în ce mai activ pe pieţele din alte ţări şi de pe alte continente, fiind brusc confruntate cu cerinţe etice noi şi diverse, uneori chiar contradictorii. Valorile morale consacrate pe pieţele de „acasă” pot fi puse în discuţie de îndată ce o corporaţie pătrunde pe pieţele străine. De exemplu, atitudinile din Europa faţă de diversitatea rasială şi faţă de cele două sexe sunt foarte diferite de cele din ţările Orientului Mijlociu. De asemenea, în vreme ce europenii consideră munca minorilor ca fiind cu totul imorală, unele ţări asiatice privesc această chestiune cu mult mai multă moderaţie.

Aspecte legale. Problemele de ordin juridic apar datorită faptului că, pe măsură ce tranzacţiile economice îşi pierd legătura cu un anumit teritoriu statal, ele scapă din ce în ce mai mult controlului exercitat de către guvernele statelor respective. Legile unui stat naţional se aplică doar pe teritoriul statului în cauză. De îndată ce o companie părăseşte teritoriul ţării sale de origine şi îşi mută activele, să spunem, într-o ţară din Lumea a Treia, cadrul legal în care activează este cu totul diferit. În consecinţă, managerii nu se mai pot baza în exclusivitate pe legislaţie atunci când trebuie să evalueze corectitudinea deciziilor lor.

Răspunderea corporaţiilor.

Marile corporaţii sunt actorii ce domină scena globală. Multinaţionalele au în posesia lor principalele canale mediatice, care determină în mare măsură modul nostru de informare şi de divertisment; ele furnizează produsele globale; ele plătesc salariile unui număr imens de angajaţi şi tot ele plătesc (direct sau indirect) mare parte din taxele şi impozitele care permit guvernelor să funcţioneze. În consecinţă, s-ar putea spune că multinaţionalele sunt mai puternice decât multe dintre guvernele lumii.

Prin urmare, cu cât activităţile economice sunt mai deteritorializate, cu atât mai puţin pot fi controlate de către guvernele statelor naţionale şi cu atât mai puţin sunt supuse controlului democratic al celor pe care îi afectează. Iată de ce solicitarea unei răspunderi democratice a corporaţiilor multinaţionale devine din ce în ce mai zgomotoasă în ultimii ani, fiind asociată protestelor antiglobalizare.

10 comments:

  1. Iată contactul investitorilor Detalii de e-mail, _ lfdsloans@lemeridianfds.com Sau Whatsapp +1 989-394-3740 care m-au ajutat cu împrumut de 90.000,00 Euro pentru a-mi începe afacerea și sunt foarte recunoscător, a fost foarte greu pentru mine aici încercarea să fac un drum ca o mamă singură lucrurile nu au fost ușoare cu mine, dar cu ajutorul lui Le_Meridian mi-a pus zâmbetul pe față în timp ce mă uit la afacerea din ce în ce mai puternică și în expansiune. Știu că poate vă surprindeți de ce pun lucrurile așa aici, dar chiar trebuie să-mi exprim recunoștința, astfel încât oricine caută ajutor financiar sau să treacă de greutăți cu afaceri de acolo sau dorește să înceapă un proiect de afaceri poate să vadă acest lucru și să am speranța de a ieși din greutăți .. Mulțumesc.

    ReplyDelete
  2. Halo, sunt Helena Julio din Ecuador, vreau să vorbesc bine despre Serviciul de finanțare Le_Meridian pe acest subiect. Serviciul de finanțare Le_Meridian îmi oferă sprijin financiar atunci când toată banca din orașul meu a respins cererea de a-mi acorda un împrumut de 500.000,00 USD. Am încercat tot ce am putut pentru a obține un împrumut de la băncile mele aici, în Ecuador, dar m-au respins cu toții, deoarece creditul meu era scăzut, dar cu harul dumnezeiesc, am aflat despre Le_Meridian, așa că am decis să încerc să solicit acest împrumut. Cu Dumnezeu dispus să-mi acorde un împrumut de 500.000,00 USD cererea de împrumut pentru care băncile mele din Ecuador m-au refuzat, a fost foarte grozav să fac afaceri cu ele, iar afacerea mea merge bine acum. Iată Le_Meridian Financing Investment Email / WhatsApp Contact dacă doriți să aplicați împrumuturi de la ei.Email:lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.comWhatsApp Contact: + 1-989-394-3740.

    ReplyDelete
    Replies
    1. În numele meu și al familiei mele, îi mulțumesc doamnei Wolfgang pentru gestul ei amabil față de mine și familia mea, datorită femeii cu inimă bună și bună care m-a salvat din povara financiară și astăzi sunt din nou fără datorii după multe experiențe proaste din partea multora companie de împrumuturi Nu am crezut că o persoană atât de bună de împrumut există încă până când un prieten de-al meu mi-a prezentat această femeie minunată, doamna Susane Wolfgang, companie de credit și am citit despre cum a ajutat atât de mulți oameni să obțină împrumuturi, așa că dau o încercare cu rata dobânzii scăzută la 2% mi-am luat în cele din urmă 30.000 de euro, renovăm casa noastră, și tu poți încerca, căutând împrumut pentru a începe o afacere, împrumut auto, factură pentru casă sau taxe de școlarizare contactați-o în orice moment prin E-mail: susanewolfgangkredit@gmail.com,
      WhatsApp; +436703080448

      Delete
  3. Instituții de credit de împrumut MĂ MÂNCUȚI CÂND NU ESTE NICI O SPERĂ (loancreditinstitutions00@gmail.com)

    Bună ziua tuturor celor de pe acest forum, eu sunt John Michael din SUA, nu-mi vine să cred că Dumnezeu nu există cu adevărat până când nu am fost răscumpărat și salvat de la robie financiară ... eram în criză financiară și trebuia să plătesc niște facturi. Am încercat să caut ajutor de la bănci, dar în niciun caz, am încercat, de asemenea, să căut ajutor de pe internet doar pentru a întâlni escroci care s-au prefacut creditor privat și au făcut bani cu suma de 15.000 $ și nu mi-au primit împrumutul, nu până când DUMNEZEU m-a prezentat dlui. Ilie printr-un prieten care a fost salvat de la o problemă financiară și i-a fost acordat un împrumut de 100.000,00 USD de către domnul Elijah, așa că i-am luat sfatul și am contactat instituțiile de credit împrumut, iar în termen de o săptămână mi-a fost acordat un împrumut de 250.000 USD. sfatul meu tuturor celor care caută un împrumut la o rată a dobânzii scăzută de 2%. Fac acest lucru pentru că sunt atât de fericit că sunt din robie financiară și sunt din nou plin de bucurie și viața este ușoară, mulțumită Domnului și domnului Ilie. Puteți contacta instituțiile de credit împrumutate prin (loancreditinstitutions00@gmail.com) SAU WhatsApp: +393510483991

    ReplyDelete
  4. Instituții de credit de împrumut MĂ MÂNCUȚI CÂND NU ESTE NICI O SPERĂ (loancreditinstitutions00@gmail.com)

    Bună ziua tuturor celor de pe acest forum, eu sunt John Michael din SUA, nu-mi vine să cred că Dumnezeu nu există cu adevărat până când nu am fost răscumpărat și salvat de la robie financiară ... eram în criză financiară și trebuia să plătesc niște facturi. Am încercat să caut ajutor de la bănci, dar în niciun caz, am încercat, de asemenea, să căut ajutor de pe internet doar pentru a întâlni escroci care s-au prefacut creditor privat și au făcut bani cu suma de 15.000 $ și nu mi-au primit împrumutul, nu până când DUMNEZEU m-a prezentat dlui. Ilie printr-un prieten care a fost salvat de la o problemă financiară și i-a fost acordat un împrumut de 100.000,00 USD de către domnul Elijah, așa că i-am luat sfatul și am contactat instituțiile de credit împrumut, iar în termen de o săptămână mi-a fost acordat un împrumut de 250.000 USD. sfatul meu tuturor celor care caută un împrumut la o rată a dobânzii scăzută de 2%. Fac acest lucru pentru că sunt atât de fericit că sunt din robie financiară și sunt din nou plin de bucurie și viața este ușoară, mulțumită Domnului și domnului Ilie. Puteți contacta instituțiile de credit împrumutate prin (loancreditinstitutions00@gmail.com) SAU WhatsApp: +393510483991

    ReplyDelete
  5. În numele meu și al familiei mele, îi mulțumesc doamnei Wolfgang pentru gestul ei amabil față de mine și familia mea, datorită femeii cu inimă bună și bună care m-a salvat din povara financiară și astăzi sunt din nou fără datorii după multe experiențe proaste din partea multora companie de împrumuturi Nu am crezut că o persoană atât de bună de împrumut există încă până când un prieten de-al meu mi-a prezentat această femeie minunată, doamna Susane Wolfgang, companie de credit și am citit despre cum a ajutat atât de mulți oameni să obțină împrumuturi, așa că dau o încercare cu rata dobânzii scăzută la 2% mi-am luat în cele din urmă 30.000 de euro, renovăm casa noastră, și tu poți încerca, căutând împrumut pentru a începe o afacere, împrumut auto, factură pentru casă sau taxe de școlarizare contactați-o în orice moment prin E-mail: susanewolfgangkredit@gmail.com,
    WhatsApp; +436703080448

    ReplyDelete
  6. VESTI BUNE VESTI BUNE
    Aveți nevoie de un împrumut legitim, onest, de încredere și urgent? Căutarea dvs. de împrumut legitim se termină aici astăzi, deoarece suntem aici pentru a vă satisface nevoile financiare. Dacă vi s-a refuzat un împrumut de către bănci sau instituții financiare din orice motiv, nu vă mai faceți griji despre problemele dvs. financiare, deoarece suntem soluția pentru nenorocirea dvs. financiară. Am oferit miliarde (diferite valute) în împrumuturi de afaceri pentru peste 32.000 de proprietari de afaceri. Folosim propria noastră tehnologie de risc desemnată pentru a vă oferi împrumutul de afaceri potrivit, astfel încât să puteți crește treaba ta. oferim împrumuturi de toate tipurile cu o rată a dobânzii scăzută și, de asemenea, o durată pentru a rambursa împrumutul Aveți un credit prost? Ai nevoie de bani pentru a plăti facturile? sau crezi că este necesar să începi o nouă afacere? Aveți un proiect neterminat din cauza finanțării slabe? Ai nevoie de bani pentru a investi într-o specialitate care să te avantajeze? ISLAMIC REFINANCING LOAN COMPANY
    scopul este de a oferi servicii financiare profesionale excelente e_mail:[islamicrefinancing@gmail.com]

    ReplyDelete
  7. Bună ziua și bun venit la Spotcap Global Financial Services, Numele meu este Claudia Klein, sunt creditor și, de asemenea, consultant financiar. Ofer tot felul de servicii de creditare

    Ai mare nevoie de consolidare financiară? Ai nevoie de un împrumut pentru diverse scopuri? dacă răspunsul dvs. este da, vă voi sfătui să contactați firma mea prin | spotcapglobalservices@gmail.com | sau trimiteți un mesaj pe WhatsApp prin: +31642117819 | și aveți un împrumut în contul dvs. în 24 de ore, deoarece oferim Servicii excelente de împrumut în întreaga lume.

    Oferim tot felul de servicii de împrumut (împrumut personal, împrumut de afaceri și multe altele), oferim atât împrumuturi pe termen lung, cât și pe termen scurt și, de asemenea, puteți împrumuta până la 15 milioane de euro și acordăm împrumuturi la o dobândă mică de 3% pe an. Compania mea vă va ajuta să atingeți o varietate de obiective cu o gamă largă de produse de împrumut.

    Recunosc faptul că obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru persoanele care au probleme financiare și au nevoie de soluții pentru aceasta, multor oameni le este atât de dificil să obțină un împrumut de capital de la băncile locale sau alte instituții financiare din cauza rata mare a dobânzii, garanții insuficiente, raportul datorie/venit, scor scăzut de credit sau orice alte motive

    Gata cu timpii de așteptare sau vizite stresante la bancă. Serviciul nostru este disponibil 24/7 - puteți obține un împrumut și puteți finaliza tranzacțiile oricând și oriunde aveți nevoie

    Oferim servicii de împrumut de clasă mondială 24 de ore. Pentru întrebări / întrebări? - Trimite un e-mail către | spotcapglobalservices@gmail.com | sau trimiteți un mesaj pe WhatsApp prin: +31642117819 | & Primiți un răspuns imediat

    Familia, prietenii și colegii tăi nu trebuie să știe că nu dispuneți de numerar, doar scrieți-ne și veți primi un împrumut.

    Libertatea ta financiară este în mâinile tale!!

    ReplyDelete
  8. Dragi solicitanți de împrumut.

    Ai dificultăți financiare? Vrei să începi propria afacere? Această companie de împrumut a fost înființată ca o organizație pentru drepturile omului la nivel mondial cu unicul scop de a ajuta oamenii săraci și în dificultate financiară. Dacă doriți să solicitați un împrumut, vă rugăm să-i contactați folosind datele de mai jos: e-mail: elenanino0007@gmail.com

    Nume:
    Suma necesară a împrumutului:
    Durata împrumutului:
    Număr de telefon mobil:

    Vă mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze
    Salutari.

    ReplyDelete
  9. Vrei să iei un împrumut și nu știi de unde să obții un împrumut real?
    Vrei sa incepi o afacere dar nu ai capital?
    Trebuie să solicitați un împrumut din orice motiv?
    Ai nevoie de un împrumut de Crăciun?

    Speranța a sosit în sfârșit pentru că Elena Nino oferă împrumuturi rapide și de încredere, serviciul lor este 100% autentic și vă garantează că veți primi împrumutul atunci când aplicați. Vă rugăm să trimiteți un e-mail și să aprobați astăzi la elenanino0007@gmail.com

    Vă mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze
    ÎNCREDERE
    Ingrid

    ReplyDelete